Motto na dziś


Po­wiedz mi, a za­pomnę. Po­każ mi, a za­pamiętam. Pozwól mi zro­bić, a zrozumiem.
Konfucjusz

środa, 23 stycznia 2013

Ciach...... ciach...... wspomnień czar

Przede wszystkim muszę podziękować Mamon. Gdyby nie Ty, i Twoje skarby starociowe nigdy nie pomyślałabym, że mogę przecież ocalić od wyrzucenia taką pamiątkę po moim Dziadku. Jedno z moich dziecięcych wspomnień to dźwięk nożyc krawieckich. Uwierzycie, że gdy o tym myślę to ciągle słyszę jak Dziadek tnie na wielkim stole ustawionym na środku pokoju grube materiały na płaszcze i garnitury. Dziękuję Ci droga Joasiu. 
A oto mój skarb:

Tu już podczyszczone i naoliwione:


 Jeszcze tylko znajdę dla nich odpowiednie miejsce.


 A na wymiankę :-)  poszłyśmy z Babcią moją  - ja jej chustę (ucieszyła się !), a ona mi nożyce. Choć i tak, to co od niej dostałam nie ma ceny.... 
I jeszcze jedna myśl - w tym jest jakaś magia, że właśnie w Dzień Babci i Dziadka o tym myślę i wspominam... i podziwiam ogromnie to przedwojenne pokolenie. Zawsze mówię Babci gdy z jej zdrowiem gorzej - że Ona to jest materiał przedwojenny co tak łatwo się nie zdziera. I rzeczywiście, podnosi się i idzie dalej, choć wolniej  i odpoczywając. Takich ludzi już coraz mniej.

3 komentarze:

  1. Pozwoliłam sobie wyróżnić Twój blog znaczkiem

    The Versatile Bloger

    Zasady powyższego wyróżnienia:

    każdy nominowany blogger powinien:

    1. podziękować nominującemu blogerowi u niego na blogu,

    2. pokazać nagrodę Versatile Blogger Award u siebie na blogu,

    3. ujawnić 7 faktów dotyczących samego siebie,

    4. nominować 15 blogów, które jego zdaniem na to zasługują,

    5. poinformować o tym fakcie autorów nominowanych blogów.


    Znaczek skopiuj z mojej strony http://malowanaskrzynia.blogspot.com

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Evella, baaardzo dziękuję za wyróżnienie, postaram się jak najszybciej spełnić wszystkie warunki

      Usuń
  2. Oj, te nożyce to piękna i wyjątkowa rzecz. Też mam takie pamiątkowe, nie tak stare jak Twoje ale takie z "duszą" i wspomnieniami. A wyróżnienia gratuluję!. Pozdrawiam i zapraszam Marta.

    OdpowiedzUsuń